Proterra Catalyst E2, autobuzul electric cu autonomie de 560 kilometri

2 Replies

Coltul ECO Stiri Transport persoane

Am mai vorbit despre producătorul de vehicule electrice destinate transportului de persoane, Proterra, atunci când, mai în glumă, mai în serios, l-am numit Tesla al autobuzelor. Ei bine, uite că această comparație nu a fost deloc deplasată, pentru că Proterra a testat cu succes o nouă versiune a autobuzului său de top, Catalyst E2, care are o autonomie de peste 500 de kilometri în condiții reale de utilizare. Asemănătoare cu cea de pe Tesla Model S, dacă tot am dat-o înainte cu această comparație.

Într-un ritm foarte economic de condus, această autonomie a fost împinsă până înspre 900 kilometri, însă cea care contează este autonomia în condiții real world. Iar cei peste 500 de kilometri sunt foarte potriviți cu ritmul cotidian de utilizare a unui autobuz urban, cu un traseu foarte bine definit, care are intervale clare de timp de staționare, în care se poate încărca suplimentar.

Autonomia excepțională a lui Proterra Catalyst E2 este posibilă și datorită acumulatorilor între 440 și 660 kWh. Evident, grei și voluminoși, însă ușor de ascuns într-un autobuz. Cum așteptările sunt mari de la zona de cercetare și dezvoltare din industria de acumulatori, atât în ceea ce privește autonomia, cât și, mai nou, prin prisma problemelor pe care Samsung le are cu acumulatorii telefoanelor smart pe care le produce, în ceea ce privește stabilitatea acestora, cred că progresele nu se vor lăsa așteptate foarte mult.

Întradevăr, un Proterra Catalyst E2 costă aproape dublu în comparație cu o versiune cu motorizare convențională, însă costul de exploatare și de întreținere mult mai mic ar trebui să contribuie, alături de componenta eco-friendly, la adoptarea acestei soluții de motorizare. Se fac deja pași în această direcție, să sperăm că vor urma și alții.

via EV Obsession

2 comments

  1. Pingback: BMW investeste in producatorul de autobuze electrice Proterra – EVmagazine

  2. Pingback: LG Chem si Proterra devin parteneri pentru a dezvolta baterii pentru vehicule electrice grele – EVmagazine

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *